آب زرشک برای لاغری : زرشک یکی از بهترین میوه ها برای لاغری و کاهش وزن می باشد. مصرف زرشک و آب زرشک می تواند باعث افزایش چربی سوزی و در نتیجه باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

چگونه آب زرشک تهیه کنیم و چه موقع بخوریم تا لاغر شویم؟

طرز تهیه آب زرشک طبیعی باید با مقداری حوصله و رعایت نکات مهم و تهیه زرشک مرغوب و مناسب این کار صورت گیرد. زرشک خواص بسیار زیادی دارد که در درمان بیماری های مختلف از جمله مشکلات خونی موثر است. زیاده روی در مصرف آب زرشک نیز ضرر و زیان دارد که به باید به اندازه مصرف شود.


طرز تهیه آب زرشک طبیعی

• زرشک کوهی یا زرک : 700 گرم

• آب : یک لیتر یا 4 پیمانه


روش اول برای طرز تهیه آب زرشک طبیعی :

• زرشک ها را کاملا تمیز با آب سرد شسته و در آبکش غیر فلزی بریزید. در قابلمه ای مناسب آب را بجوشانید سپس زرشک ها را درون آب جوش بریزید و حرارت را ملایم کرده و در قابلمه را بگذارید.

• بعد از ده دقیقه حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید محتویات قابلمه مقداری سرد و خنک شوند. سپس می توانید زرشک را درون آبکش غیر فلزی ریخته و زرشک ها را با دست بمالید تا کاملا آب زرشک از آن ها خارج شود و تفاله اش فقط باقی بماند.

• دقت نمایید که آب زرشک بدست آمده باید کاملا صاف و بدون تفاله باشد و آن را دورن بطری شیشه ای در بسته، در یخچال می توانید نگهداری کنید.

• آب زرشک که تهیه کردید غلیظ است و برای استفاده می توانید مقداری آب به آن اضافه کرده و سپس نوش جان بفرمایید.


روش دوم برای طرز تهیه آب زرشک طبیعی :

• زرشک ها را پس ار شست و شو با آب سرد و آبکش کردن آن، همراه آب سرد درون ظرفی غیر فلزی ریخته و به مدت 24 ساعت همینطور بمانند.

• سپس آن ها را درون مخلوط کن ریخته و تفاله های زرشک را از آب زرشک جدا نمایید. آب زرشک آماده است و می توانید در بطری شیشه ای ریخته و آن را در یخچال نگهداری کنید.


نکات مهم در تهیه آب زرشک طبیعی :

⇐ طرز تهیه آب زرشک طبیعی مستلزم زرشک مرغوب و مخصوص این کار است. زرشکی که آب آن را تهیه می کنند زرشک کوهی یا زرک می باشد که با زرشک پلویی متفاوت است.

⇐ زرشک کوهی دارای هسته و دانه است و مزه ترشی دارد اما زرشک پلویی بی دانه و شیرین مزه است. زرشک کوهی نیز انواع رنگ های مختلفی مانند صورتی، ارغوانی، سیاه و زرد، دارند که هر کدام از این ها نیز طعم و خواص مختلفی دارند.

⇐ معمولا برای تهیه آب زرشک از نوع سیاه و صورتی و یا ارغوانی آن استفاده می کنند که خواص فوق العاده ای دارند.

در روش اول طرز تهیه آب زرشک نباید از همان ابتدا زرشک و آب را بر روی حرارت بگذارید چراکه باعث نفوذ تلخی دانه های زرشک به آب زرشک بدست آمده خواهند شد و مزه و رنگ آب زرشک را تغییر می دهند. اگر آب زرشک ترش بود می توانید مقداری نمک و یا شکر بسته به ذائقه خود به آب زرشک اضافه کنید. برای مشاهده طرز تهیه سایر نوشیدنی ها کلیک کنید.

موقع خوردن آب زرشک

1- مقدار مصرف روزانه‌ی آن سه فنجان، در فاصله‌ی بین غذاهاست.

2- هر روز صبح ناشتا ترجیحاً قبل از طلوع آفتاب یک لیوان و شب موقع خواب نیز یک لیوان میل نمایید.


منبع: آرگا