مارچوبه و لاغری : یک فنجان مارچوبه ۳۲ کالری دارد، این سبزی نه تنها چربی و کالری داشته بلکه در کاهش وزن موثر بوده و موجب احساس سیری در بین وعده‌های غذایی می‌شود و همچنین در تحقیقات نشان داده شده که این سبزی در کاهش کلسترول نقش موثری دارد.


مارچوبه برای لاغری

مارچوبه یه گیاه خیلی مقویه که از خیلی وقت ها پیش توسط انسان ها استفاده میشده. خیلی جاها به منظور تزئین استفاده می شده، ولی خواص خیلی زیادی هم داره که میتونید با خوردن اش، بدست بیارید. مثلا اینکه مارچوبه برای لاغر شدن خیلی معروفه. یه گیاه دارویی پر خاصیت که کلی از مشکلات رو برطرف می کنه. در تصویر زیر چند نکته مهم در مورد مارچوبه که دونستنش در زندگی روزمره به شما کمک می کند را نشان می دهد .

این گیاه نه تنها چربی و کالری اندکی دارد (یک پیمانه از آن تنها ۳۲ کالری دارد) بلکه حاوی فیبرهای محلول و نامحلول زیادی است و همین امر آن را به یک ماده عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است. از آنجایی که بدن فیبر را آهسته‌تر از سایر مواد هضم می‌کند، زمانی که مواد حاوی فیبر مصرف می‌کنید حس سیری بیشتری خواهید داشت و خیلی دیر گرسنه می‌شوید.

فیبر به شما کمک می‌کند حس سیری داشته باشید و همین امر برای کاهش وزن بسیار مفید است. همچنین فیبر موجود در مارچوبه برای یبوست نیز عالی است و باعثپایین آوردن کلسترول خون می‌شود. برای اینکه قدرت این گیاه را چند برابر کنید، می‌توانید آن را با تخم مرغ آب پز مصرف نمایید. ترکیب مارچوبه غنی از فیبر با پروتئین تخم مرغ باعث ایجاد حس سیری بیشتری می‌شود.


مارچوبه و لاغری


منبع: رنگی رنگی